Szerkesztők

A blogot szerkeszti és kirtikákat írja: Hugoo és Moo

Rovatok

Filmek

A Filmguru blogot szerkeszti és a kritikákat írja: Hugoo és Moo

Coming Soon: Gábriel - A pokol angyala

Linkblog

Archívum

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

A király nevében - (In the Name of the King: A Dungeon Siege Tale) - Csak szimplán jó kalandfilm.

2008.03.04. 19:25 Filmek

 

A király nevében - (In the Name of the King: A Dungeon Siege Tale)

Ezt a filmet nagy rajongással vártam. Nem gondolok a rendezőre (meg h. a Karib 3-at hogyan rontotta el vagy éppen csak a véletlenek, de erről most ne is beszéljünk), sem a színészekre. A film története ragadott magával. A film trailere mondhatni nagyon-nagyon jól sikerült. Mondhatni magában foglalta a film hangulatát és persze ami számomra fontos a varázslatot, a nem éppen hétköznapi lovagkori történetet. Nos, a történet nem túl bonyolult, de fordulatokban gozdag. Főhősünk egy hétköznapi földműves amolyan "jó munkás ember" kategória egyszóval: paraszt. Ám ez az ember többet rejteget magában mint sem, hogy egy hétköznapi földműves legyen. Az ő neve míly meglepő: Farmer. A film azzal kezdődik, hogy van Farmer és van Farmernek szép felesége és egy aranyos kisfia. Ők szépen éldegélnek amikor is az anya a kisfiával elmennek a közeli kisfaluba eladni a terményt..bla..bla..bla....(Ez nem érdekes annyira sztem :-D). Hétköznapi életük ekkor borul fel mint a bili, mert jönnek a Krugok akiket egy nagy mágus vezet aki a trónra és a vele járó hatalomra pályázik. Farmer életében bekövetkezik az első hatalmas fordulat, meghal a kisfia és elrabolják a feleségét akiért oda (és vissza) van.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Elhatározza h. elindul felkeresi a gonoszt megöli őt, kiszabadítja a feleségét. A történet menete nem rossz, a cselekmények jól követik egymást és a fordulatokra sem lehet panasz. A filmben viszont sok kritizálni való dolog van. Lehet ez a rendező hibája, lehet a színészeké (bár ezt kétlem).

A színészekben kritizálni való nincs. Jól hozzák a szerepeiket. Ebben bizony sikerült kifogni a tuti mert senki sem játsza túl a szerepét néha talán nem eléggé játszák meg a szerepüket bár sztem ez nem lényeges annyira. Lényeges inkább a zenei aláfestés. Szerintem a filmben ez az ami nagyon kritizálni való (nagyon-nagyon negatívan). Az aláfestés helyenként jó, de sok helyen borzalmas. Csata jeleneteket mindenki úgy képzeli el, hogy kardok csatannak, nyilak hangja ahogy alsuhannak a kamera elött. Amikor a főhősünk meglátja az ellenséget mondjuk vmi komolyabb zene vagy ha győzünk a jó nevében akkor valami hangulat emelő zene vagy nem toom. Ennél a filmnél erről nem beszélhetünk. Mindenhol zenei aláfestés sokszor a semmiért, de néha jó, hogy van. Szerintem ez az amit elrontottak. Valamint a filmbéli animációk sem az igaziak. Szerintem ennél kicsit többet is kihozhattak volna belőle.

 Ennek ellenére a film jó. Szerintem egészen elfogadható és jól összeállított film, még a kivitelezés (és a zenei aláfestések) ellenére is. Megnézni mindenféle képpen megéri. Jó filmnézést :-P

Megvalósítás: 6,8/10
Történet: 9/10
Színészek: 7/10

Hugoo személyes véleménye: 7,5/10

Created by Hugoo

Moo véleménye

Nah,én is megnéztem a filmet. Hát most mit írjak,hogy volt szerencsétlenségemre? Mert én ritkán láttam ilyen összecsapott filmet. Nem is a történet,ami zavart engem,mert az érdekes volt: Krugok álltak szemben az emeberekkel,csak őket eddigg "kutyáknak" hitték,akik nem tudnak harcolni,csak hogy ezúttal egy gonosz mágus is segíti őket.

Szerintem ilyen történet bárki számára kedvcsináló lehet,én is úgy ültem neki,h lazítok egy két órát,de sajnos nem azt kaptam,amit vártam...sőt a végét már kínszenvedéssel néztem,pedig voltak jó jelentek,szépen felépített effektusok,de...a zene. Hugoo részletesen kifejtette,szóval én csak csatlakozni tudok hozzá...szörnyű. Ha jól számoltam összesen vagy 4-5 féle zenebetét volt csak a filmben,és a lehető legpocsékabb mondon összeválogatva. A csata alatt szomorú,a király haldoklása közben pedig vidám zene szólt....gondolom Gyűrűk Urához hasonló monumentális filmet akart készíteni a rendező,a szándék ugyan meg volt,de...ez nem sikerült,sőt...nah,de ezenkívűl nem tetszettek a kardos jelentek,annyira látszott,hogyb etanult koreográfia volt,ráadásul egy egyszerű földműves, a Farmer (ez meg megintm ilyen név?) névre halgató,egyszerű paraszt sokkal jobban harcol,mint bármelyik király,vagy a parancsnok. Meg,amikor jötek az "erdő lányok",mintha a nidzsákat láttam volna,nem tudom,hogy mégis ezt hogy gondolták. Azt hittem egy olyan pörögs,Narnia- sztorit kapok,de nem....pedig vártam ezt a filmet.

A színészekkel ellenben nem volt panasz. Akitől a legjobban féltem,az Jason Statham,aki a Szállító 1-2 vagy a Crank- Felpörgetve c. filmből lehet ismerős,de kellemesen csalódtam. Ő volt a legjobb a filmben,ügyesen hozta a karaktert,csak kicsivel több érzelmet vártam volna tőle,de nem baj,még így is hibahatáron belül teljesített. Több más ismert arc is feltűnt a filmben,többek között a Sliders c. sorozat professzora John Rhys-Davies vagy Burt Reynolds,de egyikük sem nyújtott kiemelkedőt.

A jelenetek azért szépen egymásra voltak építve,ami kiemlkedően pozitív azaz,ahogyan a gonosz mágus vezette a csatát,szépen megcsinálták. 

Sajnos ezen kívűl nem sok pozitív dolgot tudok írni a filmről, csalódás volt. Azért láttam rosszabb filmet is,de ez jócskán a várakozásom alatt teljesített. Ezentúl kezdjek félni a fantasy-kalandfilmektől? Ha belegondolok mi lett volna,ha egy Peter Jakcson rendezte volna a filmet? Ezt már sosem tudjuk meg,de a rendezőnek nem ez lesz a legjobb filmje pályafutása alatt az biztos.

Megvalósítás: 6/10 (köszönhető annak az egy-két jelenetnek,meg a táj rendben volt)

Történet: 9/10

Színészek: 7/10

Moo személyes véleménye: 5/10 (csak mert jó szívű voltam ;) )

Hát ezt a filmet a fanatikus rajongóknak illetve azoknak ajánlom,akiknek van idejük és energiájuk (én pl. a film közepe táján egy kicsit elszundítottam:D)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://filmguru.blog.hu/api/trackback/id/tr4365622

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása